Upominki reklamowe w marketingu producentów napojów gazowanych

Upominki reklamowe

Upominki reklamowe

Współcześnie w branży spożywczej panuje niezwykle silna konkurencja. W Polsce powstało w ostatnich latach bardzo wiele firm w tej branży. Dotyczy to zarówno producentów wszelkich typów żywności, słodyczy, ale także napojów. Szczególnie w obszarze napojów gazowanych dostrzec można zmiany na rzecz nasilenia się konkurencji oraz zwiększenia liczby podmiotów na rynku. Do czego to prowadzi? Otóż firmy produkujące napoje gazowane są zmuszone reklamować się. Czasami jednak to nie wystarczy. Trzeba zastosować szersze działania niż sama reklama. Trzeba wyjść do klienta z inicjatywą. Może nią być np. podarunek – wszyscy lubią podarunki i mogą one sprawić, że dany klient zechce odtąd kupować napoje gazowane danego producenta.

Upominki reklamowe odgrywają w marketingu producentów napojów gazowanych bardzo dużą rolę, która w dodatku nadal rośnie. Dlatego też warto pokrótce scharakteryzować, jak to konkretnie wygląda.

A zatem, owe upominki reklamowe to przedmioty przydatne ludziom, albo takie, które sprawiają radość lub mogą być wykorzystane do rozrywki. Te dwie kategorie są najpopularniejsze. Do pierwszej należą kubki, długopisy, notesy, itp. Do drugiej natomiast – balony, słodycze, maskotki, gry, itd.

Jak owe upominki mogą trafić do klientów? W przypadku producentów napojów gazowanych są na to dwa podstawowe sposoby. Pierwszy to rozdawanie przechodniom na ulicach oraz w różnych ruchliwych punktach miast. Punkty te to centra miast, główne skrzyżowania, centra handlowe, parki i inne obiekty rekreacyjne, itp.

Ponadto też Upominki reklamowe mogą być wręczane klientom w sklepach, w których napoje danego producenta się sprzedaje. Wygląda to tak, że osoba kupująca konkretny napój, albo też odpowiednią jego ilość, dostaje upominek, o którym mowa wyżej (lub zupełnie inny), jako swoistą formę „podziękowania” za obdarzenie zaufaniem danego producenta napojów gazowanych.

Wszystkie te działania są bardzo skuteczne, bo jak wspomniano, pozwalają na zwiększenie sprzedaży. Ludzie bowiem będą chętnie kupować jedną sztukę napoju gazowanego więcej, aby tylko otrzymać podarunek. Ponadto też pomoże to zwiększyć sympatię dla danej firmy, a to liczy się w biznesie bardzo.

Tagi: , ,

© 2016 otogrosz.pl