Są to przedmioty, jak mało które nadające się do celów marketingowych. Jest to spowodowane bardzo pozytywnymi skojarzeniami, jakie niemal każdy posiada w stosunku do balonów. Gadżety te używane są na imprezach, rozmaitych spotkaniach, happeningach, itp. Słowem – same przyjemne uroczystości czy okazje. Ten pozytywny wizerunek, jaki baloniki reklamowe posiadają od wielu lat, obecnie pozwala na jeszcze szersze zastosowanie. Umieszczanie na tych przedmiotach loga firmy lub też hasła reklamowego daje duże prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością, że nadruki te będą zauważone przez szeroką rzeszę klientów. A pozytywne skojarzenia z balonikami pozwoli na uzyskanie automatycznego efektu pozytywnego skojarzenia także z reklamodawcą.
Balkoniki reklamowe są także niezwykle skuteczne w przyciąganiu uwagi dzieci. Najmłodsi, nie da się ukryć, lubią balony najbardziej. Wykorzystują te przedmioty nie tylko do ozdób, jak to czynimy my, dorośli, ale również do zabawy. Dlatego umieszczenie na baloniku postaci lub rysunku skierowanego do dzieci jest wyjątkowo skuteczne. Jak wiadomo, pociechy najczęściej są w stanie przekonać rodziców do dokonania konkretnego zakupu, zgodnego z ofertą firmy umieszczającej logo na balonie.
Baloniki reklamowe to zatem gadżety o szerokim spektrum zastosowań w marketingu. Istotne jest jednak także wspomniane pozytywne skojarzenie, które automatycznie wpływa na promocję danej marki wśród potencjalnych odbiorców jej usług. Dlatego można być pewnym, że przed balonikami używanymi w celach marketingowych świetlana przyszłość.